Acest website foloseste cookie-uri proprii, cat si cookie-uri adaugate de terti pentru a va furniza o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului dvs. Mai multe informatii: Declaratia de protectie a datelor.

Produse Meniu
+36 30 360 3167

Canal de emisie-recepție pentru informații de urgență în Slovacia:PMR 1/1

Vecinii noștri nordici au lansat o inițiativă de informare "canal de urgență" pentru utilizatorii de emițătoare-receptoare numită PMR 1/1.

În Slovacia, poliția monitorizează în mai multe locuri canalul de urgență al radiourilor CB. Cu toate acestea, de la apariția emițătoarelor PMR (utilizare fără licență de către amatori), nu există un astfel de serviciu de monitorizare pentru aceste stații radio. Odată cu proliferarea aparatelor radio ușor de utilizat și acum ieftine, care pot fi folosite liber de oricine, canalele PMR sunt din ce în ce mai des folosite pentru comunicare, de exemplu în timpul drumețiilor.

Astfel a pornit inițiativa celor de la www.pmr11.sk , să aibă un canal ușor de reținut cu un cod de subcanal pe care drumeții îl pot asculta și, odată ce acesta este suficient de răspândit, utilizatorii de radio pot cere informații sau chiar ajutor unii altora.

Cum se setează radioul

PMR 1-1 vészcsatorna kezdeményezés SzlovákiábanCanalul 1, subcanalul 1. Aceasta este setarea implicită la pornirea aparatelor radio Motorola. Talkabout T62, T82, T82, T82 Extreme, T92 H2O, XT420 și XT660d sunt transceiverele pe care Motorola le are disponibile în prezent și care pot fi setate pe această combinație de 1/1 canal.

Pentru utilizatorii radio mai avansați: PMR 1 CH 1 Cod CTCSS. Dintre cele 38 de coduri CTCSS standard, acest 1 = 67Hz.
Acesta este doar un canal monitorizat recomandat, dar chiar dacă aveți doar un singur radio, este posibil să doriți să setați funcția de monitorizare dublă DW pe canalul 1/1 și codul de blocare a zgomotului de lângă canalul pe care îl utilizați. În acest fel, puteți monitoriza atât canalul pe care îl utilizați, cât și acest canal comun de monitorizare 1/1.

În ce limbă putem folosi acest canal de monitorizare?

Inițiativa recomandă ca apelurile către acest canal să fie efectuate în limbile engleză și slovacă. Astfel, există o șansă de a obține informații sau chiar ajutor în limba engleză.

Nu este un canal pentru apeluri de urgență!

Vă rugăm să rețineți că aceasta este o inițiativă a unui ONG, nu înlocuiește accesul la serviciile de salvare montană, poliție și ambulanțe recomandate pentru drumeții montane! Aflați întotdeauna pe cine trebuie să contactați în caz de accident în zonă!

Un mic ajutor pentru excursii în Slovacia

Numărul de telefon al serviciilor SALVAMONT 18 300
Pagina web: https://www.hzs.sk

Mai multe hoteluri din Slovacia s-au alăturat inițiativei PMR 1/1. Dacă aveți de gând să faceți drumeții la vecinii noștrii slovaci ar fi bine să vizitați la pagina de web amintită mai sus már említett honlapon.  

Și o aplicație utilă pentru smartphoine dacă vrei să vizitezi Munții Tatra okostelefonos applikáció,.
 

Ce părere aveți: ar merita să înceapă și în Romănia?

Dacă există un canal comun pe care mulți oameni îl ascultă, poate fi ușor să faceți schimb de informații meteorologice, să cereți indicații de la drumeții din apropiere sau chiar să găsiți alți utilizatori de radio pe acel canal și pe codul barierei de zgomot în caz de urgență.

Despre inițiativa din Slovacia găsiți mai multe informații aici itt .

 

Etichete legate de conținut: Walkie Talkie