Esettanulmány - adóvevők használata a kiskereskedelemben
Az esettanulmányban említett barkácsáruház láncban az alkalmazottak eddig vezeték nélküli (DECT) telefonnal léptek kapcsolatba egymással egy alközponton keresztül, viszont ez a módszer lassan működött. A felhasználónak egy listából kellett kiválasztani a nevet akit szeretett volna hívni, de ha a kolléga foglalt volt, keresni kellett egy másikat. Ez egy hatástalan mód volt a vevői kérdések gyors és hatékony válaszadására. Ráadásul a vezeték nélküli DECT telefonok hordozása is nehézkes.
Az üzletnek szüksége volt egy olyan megoldásra, ami úgy tud kapcsolatot teremteni a munkatársak között, hogy ne kelljen várakozni az érdeklődőknek, vagyis azonnal választ tudjanak adni a kérdésekre. A kereskedelmi egység vezetője a problémára a lehető legjobb megoldást kereste és találta: Motorola adóvevőket vásárolt amin keresztül gyorsabb kommunikációt tudnak eszközölni az alkalmazottak.
1600db Motorola CLP446 rádiót telepítettek ki a 160 üzlet között, így minden alkalmazott kapott egy CLP446-os kézi rádiót headsettel. A Motorola CLP446 speciálisan a kiskereskedelmi piac számára lett kifejlesztve, modern dizájnnal és beépített antennával. Kényelmes hordani és egyszerű kezelni – a használónak szimplán csak egy nagy központi gombot kell megnyomni, hogy beszélni tudjon más kollégával. A rádiók beszerzése nagyban növelte az elérhető munkatársak megkeresésének a sebességét és a hatékonyságát.
A termék előnyei a kiskereskedelmi egységek számára:
- egyszerű használat, modern dizájn
- könnyű és gyors kapcsolatba lépés
- kiváló audió minőség, zajos környezetben is
- a headset lehetővé teszi a használónak a tiszta hallást, és a hívások sem zavarják a vásárlókat
- egy feltöltéssel 15 órán át használható
Eredmények:
A barkácsáruház hatékonyabb szolgáltatást nyújt az ügyfeleknek, megnövelve a gyors válaszadást, így ezzel növelve az eredményességet. A rádiók olyan sikeresek, hogy a vezetőség a cégcsoporton belüli más kiskereskedelmi egységekben is sikeresen bevezette.